1. Skip to Menu

Autor Admin

PDF Ispis E-mail

Dolomiti: Tofana di Roses / Marmolada - Punta Penia

Tofana di Roses (3225 m/nv ) / Marmolada - Punta Penia (3343 m/nv ).
Ljeto  je bilo izuzetno vruće.  Alpe u lipnju su bile savršena prilika za planinarenje i rashlađivanje. Radi  loše vremenske prognoze sve je odgođeno. Na posljetku smo otišli u kolovozu samo Tomislav Novaković i moja malenkost. Nakon rođenja moga sina Karla ukrao sam par dana za malu avanturu u talijanskom djelu Alpi. Dogovor je pao da idemo na Dolomite – Tofana di Roses (3225 m/nv ) i Marmoladu - Punta Penia (3343 m/nv ) pa nakon toga na Mont Blanc. Naravno kao i svaki friški tata želio sam što prije doći svojima pa smo sve skupa skratili na pet dana i preskocili  Mont Blanc ovaj put. Krenuli smo 18. kolovoza. Sam put do Dolomita je bio naporan. Činilo mi se da nema kraja užarenoj Dalmatini. Jedva smo čekali da se dokopamo Kranjske Gore, nakon toga je sve bilo lakše. Napokon oko devet sati navečer stižemo u Cortinu d“ Ampezzo.
Smještena u talijanskim Dolomitima, u regiji Veneto, Cortina d'Ampezzo je jedno od najpoznatijih svjetskih skijališta. U bogatoj povijesti posebno mjesto zauzimaju Zimske olimpijske igre koje su se ovdje održale 1956., a danas je Cortina omiljeno skijalište svjetskog jet seta. Popularnosti Cortine pridonijela je i jedinstvena ljepota okolnih planinskih vrhunaca.  Između ostalih, svijet je u Dolomitima spašavao i najpoznatiji tajni agent Njezinog Veličanstva – Bond, James Bond.

Ujutro u šest sati  imali smo dogovor sa planinarima iz P.D.Pobeda na domu rifugio Angelo Dibona  (2083 m/nv)  pa smo po dolasku našli hotel kako bi se malo odmorili od puta. Nakon kratkog sna i brzog pokreta, stigli smo na Dibonu, ali društvu iz Pobede ni traga ni glasa  te Tomo i ja nakon jutarnje kafice krećemo na Tofanu di Roses. Vrijeme je bilo kao izmišljeno za planinarenje nebo bez oblačka i sam pogled na jedinstvenu ljepotu ovoga kraja ostavlja daleko iza  desetosatni put.

Lagano smo stigli do  ulaska u tunel Casteletto.  Tunel je 500 m i savladva visinsku razliku od 120 m. Prokopali su ga Talijanski vojnici u I Svjetskom ratu, a to mjesto Austrijanci jos nazivaju “Scrreckenstein“ ili “Stijena užasa.  Prvih 50 m tunela je osigurano sa stepenicama, a onda nastaje dio bez stepenica, vlažan, nizak i nimalo ugodan. Nakon tunela počinje čuvena ferata Giovanni Lipello, gdje je na nekim dionicama i do 70 % nagiba. Na samoj ferati susrećemo skladnu familiju Njemaca. Dva mala fascinantna klinca bez straha savladavaju zahtjevnu feratu.  Potpuno opremljeni u „mini opremi“ oduševili su sve oko sebe. Poslije strmog  uspona koji nas vodi ka mjestu “al bivio tre dita“ – raskrsnica tri prsta,. 2680 m/nv  završava prvi dio Via ferrata Giovanni Lipella.  Na samoj raskrsnici se može prekinut uspon te se napravit kružna tura oko Tofane.

Nastavljamo dalje gdje započinje alpinistički dio ferate koji traje cca 2 sata. Po završetku ferate ima još laganih 45 minuta do vrha. Cijeli uspon traje oko 8 sati. Silazak je puno laganiji i opuštajći uz prekrasan pejzaž naslikan granitnim stjenama i šumovitim dolinama.

Po povratku u dom  upoznali smo par Slovenaca s kojima provodimo ugodnu večer uz pivo. Sutra dan Tomo će na Tofanu di Mezzo ( 3244 m/nv ), a ja da se ne ponavljam malo ću odspavati pa nas čeka Marmolada.

Ujutro krećemo za Marmoladu. Cijeli  masiv  Marmolada, je jedan dugi greben na kojem se nalazi sedam vrhova preko 3000 m/nv.  Sjeverni dio Marmolade je prekriven sa jedinim glečerom u Dolomitima. Na južnom dijelu su četiri vrha koja takođe prelaze 3000 m/nv. Centar sjevernog dijela Marmolade ispod glečera na 2030 m/nv čini Lago Fedaia.

Put nas vodi kroz prekrasne doline preko čuvenog prelaza Passo Falzarego ( 2105 m/nv). Navečer stižemo do doma Riffugio Viletta Maria ( 1717 m/nv ). Odmaramo se od puta jer ujutro rano krećemo na najviši vrh Marmolade, kraljice Dolomita, Punta Penia (3342 m /nv). Sam uspon je puno lakši od uspona na Tofanu, kao i sama ferata. Marmolada je atraktivna jer prolazimo  u jednom danu sve čari planine, planinarenje, feratu i spuštanje u navezi preko ledenjaka.

Rano ujutro, doručkujemo pa  žičarom do planinarskog doma Pian dei Fiaconi (2626m) . Od doma stazom 606 stižemo  do ferate Cresta ovest.

Do vrha   nam je trebalo oko 4 sat laganog tempa  i oko 2 sata za silazak. Ukupno uspona 695m, a od toga 450m ferate. Na samom vrhu Marmolade Tomo se nagradio Mojitom, a ja talijanskim pivom Moretti . Sa vrha se ne vraćamo istom stazom,već idemo preko ledenjaka  nazad do doma, pa žićarom do jezera. Po povratku u dom opuštamo se uz pivo i zadovoljni  sutra ujutro krećemo doma u vrući Split.

Datum Događaja: kolovoz 2011
Autor Članka & Fotografija: Željko Stamatović

Vijesti - Planinarski Izleti

Prijava/Odjava Korisnika

Korisničko Ime Lozinka Zapamti me!    Napravi račun...